laime.pl

Moda, Uroda, Zdrowy styl życia

Sport

Przyrządy do ćwiczeń w domu – zrób ze swojego pokoju salę fitness

Chcesz zadbać o swoją formę, ale nie widzi Ci się wypad na siłownię? Nic straconego! Dzięki kilku sprzętom możesz urządzić pokój do ćwiczeń w swoim salonie. Przyrządy do ćwiczeń w domu to świetna opcja dla osób chcących uprawiać sport w zaciszu swoich czterech ścian.

Jakie sprzęty dla początkujących?

Jeśli planujesz ćwiczyć w domu, to z pewnością przyda Ci się mata do ćwiczeń. Ważne, aby dobrze przylegała do podłogi, miała odpowiednią grubość i była kompaktowa do schowania. Do uprawiania jogi idealna będzie cienka mata o grubości między 2,5, a 3,5mm. Jej głównym zadaniem jest zabezpieczenie przed poślizgnięciem. Do ćwiczeń aerobowych właściwa będzie grubsza mata o grubości ok. 5-6mm. Zapewni ona komfortowe podłoże przy ćwiczeniach wykonywanych na plecach bądź w klęku podpartym.

Początkującym przydadzą się takie przyrządy do ćwiczeń w domu jak skakanka, hantle, duża piłka, taśmy do rozciągania. Z pomocą skakanki rozruszasz swoje ciało i popracujesz nad kondycją. Dzięki hantlom wzmocnisz mięśnie przedramion oraz wypracujesz wyrzeźbione bicepsy i tricepsy. Warto zaopatrzyć się w hantle o różnej masie – zacznij od tych ważących 0,5 kg, a z czasem przestaw się na obciążenie 1,5 lub 2kg. Duża piłka do ćwiczeń umożliwi Ci trening wzmacniający, rozluźniający i relaksujący. Możesz postawić na piłkę klasyczną, z masującymi wypustkami lub z uchwytami, dzięki którym urozmaicisz swoje ćwiczenia cardio. Przy stretchingu niezbędne będą taśmy oporowe – z ich pomocą wykonasz ćwiczenia rozciągające i rozluźnisz napięte mięśnie.

Sprzęty do ćwiczeń

Jeśli dysponujesz wolnym miejscem w pokoju to z pewnością dobrym pomysłem na trening w domu będą ćwiczenia na orbitreku. Ćwicząc na tym urządzeniu wzmocnisz nie tylko mięśnie dolnej partii ciała, ale popracujesz również nad ramionami i napięciem mięśni brzucha. Orbitrek jest wskazany dla osób w każdym wieku, nadaje się także do rehabilitacji, gdyż nie obciąża nadmiernie stawów i minimalizuje ryzyko wystąpienia kontuzji. Dla fanów jeżdżenia na rowerze polecany jest rowerek stacjonarny. Z jego pomocą wykonasz rozgrzewkę, trening metaboliczny oraz cardio. Na wyświetlaczu LCD będziesz monitorować ilość spalonych kalorii, przebyty dystans, puls. Miłośnicy biegania pokochają bieżnię mechaniczną. Solidna przebieżka może być traktowana jako rozgrzewka, dzięki której popracujesz nad wydolnością organizmu. W tym przypadku trzeba się jednak liczyć ze sporym nakładem finansowym oraz mieć do dyspozycji odpowiednią przestrzeń.

Wybór, jak widać, jest ogromny. Dlatego nie ma co zwlekać i czas wybrać odpowiedni dla siebie sprzęt, by rozpocząć walkę o ładne ciało i dobrą kondycję.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *