Dieta po rzuceniu palenia – jak oczyścić organizm i nie przytyć?

0
25

Mnóstwo osób, które rzuciły palenie po wieloletnim trwaniu w wyniszczającym nałogu, twierdzą, że była to jedna z najlepszych decyzji w ich życiu. Choć zewsząd dochodzą do nas informacje o szkodliwych skutkach trwania w tym destrukcyjnym nawyku, zerwanie z nim dla wielu stanowi ogromny wysiłek.

Należy jednak pamiętać o tym, że samo rzucenie palenia to jedynie pierwszy krok w stronę zdrowszego i dłuższego życia. Wraz z rzuceniem palenia należy także zmienić swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe oraz kontrolować bilans kaloryczny, aby nie nabrać zbędnych kilogramów.

Oczyszczanie organizmu – dieta po rzuceniu palenia

Odpowiednio zbilansowana dieta po rzuceniu palenia jest kluczową kwestią na drodze do pełni zdrowia. Pierwszym krokiem po pozbyciu się destrukcyjnego nawyku jest kompleksowe oczyszczenie organizmu z toksyn, które kumulowały się w narządach przez cały okres palenia papierosów.

Płuca to narząd, który najsilniej odczuwa negatywne skutki związane z paleniem papierosów. Uważa się, że nałogowe palenie nawet jednego papierosa dziennie zwiększa ryzyko zachorowania na raka płuc aż trzykrotnie.

Niemniej jednak dym nikotynowy to ogromne obciążenie także dla układu pokarmowego, a zwłaszcza dla wątroby. To właśnie od oczyszczenia tego narządu powinno się zacząć stosowanie diety po rzuceniu palenia. Pomocne będą zioła takie jak czystek, pokrzywa oraz ostropest plamisty, a także olej z karczocha.

Jak nie przytyć po rzuceniu palenia?

Palenie papierosów powoduje ogromne deficyty witaminowe w organizmie. W osiągnięciu pełni zdrowia po zerwaniu z nałogiem z pewnością pomoże odpowiednia dieta po rzuceniu palenia. Musi być ona bogata w witaminy i minerały oraz składniki odżywcze, które pomogą oczyścić organizm ze szkodliwych toksyn, które powstały w wyniku wieloletniego palenia papierosów.

Już wiele lat temu udowodniono fakt, że palenie papierosów przyspiesza przemianę materii. Nie jest zatem zaskakujące, że po zerwaniu z nałogiem, metabolizm byłego palacza zwalnia. Aby nie dopuścić do powstania nadwagi, konieczne jest wprowadzenie reżimu kalorycznego oraz odpowiednio zbilansowana dieta po rzuceniu palenia.

Istnieje szereg produktów, które ograniczają ryzyko przybrania zbędnych kilogramów po rzuceniu palenia i jednocześnie wspomagają usuwanie szkodliwych toksyn. Warto wprowadzić do swojego dziennego jadłospisu świeżo wyciskane soki z owoców i warzyw. Są one źródłem witamin i minerałów, wspomagają proces oczyszczania organizmu, zawierają niewiele kalorii i do tego są przepyszne.

Innym pomocnym produktem jest imbir, który wspiera płuca w pozbywaniu się wydzieliny i ułatwia odksztuszanie. W diecie byłego palacza nie powinno także zabraknąć zielonych warzyw, które najwięcej właściwości zachowują po ugotowaniu na parze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here