Jakie ćwiczenia siłowe możemy wykonywać w domu?

0
22

Wysportowana sylwetka to marzenie wielu mężczyzn. Żeby zbudować mięśnie, musimy zmobilizować je do wzrostu poprzez trening siłowy. W czasie treningu uszkadzany włókna mięśniowe, które podczas regeneracji stają się mocniejsze i większe. Na treningach musimy dostarczać do organizmu nowe bodźce. Trening domatora staje się coraz popularniejszy wśród osób w każdym wieku. Jego główną zaletą jest oszczędność czasu, który musielibyśmy poświęcić na dojazdy na siłownię. Oprócz tego trening taki możemy wykonywać podczas różnego rodzaju wyjazdów, co ułatwia nam realizowanie planu treningowego w czasie służbowych podróży bądź na wakacjach.

Ćwiczenia siłowe w domu

Najczęściej w domu wykonuje się treningi z wykorzystaniem masy własnego ciała. Tego typu ćwiczenia angażują do pracy więcej niż jedną grupę mięśniową, co pozytywnie wpływa na utrzymanie prawidłowej wagi ciała. W treningu z masą własnego ciała progres wykonujemy poprzez zwiększanie ilości powtórzeń w serii, lub poprzez robienie trudniejszych wersji poszczególnych ćwiczeń. Najczęściej wykonywane ćwiczenia to pompki, brzuszki, przysiady, wznosy nóg leżąc, plank, podciąganie na drążku. W treningu możemy wykorzystać również meble. Dla przykładu na krzesłach możemy wykonać dipy lub pompki na podwyższeniu, a na krawędzi stołu możemy się podciągać. Oprócz tego możemy zakupić sprzęt, dzięki któremu będziemy mogli wykonywać treningi na konkretne partie mięśniowe.

Jakie akcesoria do treningu domatora kupić?

Pompki to ćwiczenie angażujące do pracy wiele grup mięśniowych. Do ich wykonywania warto zakupić poręcze. Dzięki temu odciążymy nadgarstki, a jednocześnie utrudnimy wykonywanie tego ćwiczenia. Im wyższe poręcze kupimy, tym trudniej będzie nam wykonać pompki. Dodatkowo wyższe poręcze bardziej angażują klatkę piersiową do pracy. Kolejne przydatne akcesoria to gumy treningowe, drążek, poręcze do dipów i hantle. Mając te sprzęty w domu jesteśmy w stanie wykonać trening całego ciała. Akcesoria te ułatwią nam progres na treningach.

Jak ćwiczyć w domu?

Ćwicząc w domu nie możemy zapominać o rozgrzewce. To samo dotyczy rozciągania po treningu. Zarówno na rozgrzewkę, jak i na rozciąganie powinniśmy przeznaczyć około 10 minut. W treningu domowym bardzo ważna jest technika wykonywania ćwiczeń. Dzięki temu angażujemy do pracy wybrane grupy mięśniowe i zmniejszamy ryzyko kontuzji. Trening w domu możemy wykonywać 3-4 razy w tygodniu. W dni wolne nasze mięśnie miały czas na regenerację. Trening domatora powinniśmy zacząć od ćwiczeń z wykorzystaniem masy własnego ciała i stopniowo możemy dodawać akcesoria.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here